Výplata plnění
Způsob výplaty pojistného plnění
Výplatu pojistného plnění Vám zašleme způsobem, který si zvolíte při hlášení pojistné události. Existují tři možnosti, jak můžeme pojistné plnění zaslat:
- Na účet: pokud Vám, ale budeme odesílat částku vyšší než 1 000 EUR, je třeba k hlášení připojit také identifikaci příjemce plnění. Pokud u hlášení nebude, odešleme plnění na sběrný účet (viz. další způsob). Pokud žádáte o výplatu na zahraniční účet, nezapomeňte vyplnit také formulář Z2050.
- Složenkou: i zde je třeba u částky přesahující 1 000 EUR mít vyplněnou identifikaci příjemce plnění. V opačném případě zašleme plnění na sběrný účet.
- Na sběrný účet: Jedná se o účet u České spořitelny. Z tohoto účtu si můžete nechat plnění vyplatit na libovolné pobočce v hotovosti, nebo bezhotovostně převést.
Komu peníze vyplatíme - příjemce pojistného plnění
Pokud se v průběhu pojištění stane pojistná událost, je třeba, aby ji nahlásila oprávněná osoba, které můžeme zaslat plnění:
- Pojištěná osoba: o pojistné plnění nejčastěji žádá pojištěná osoba, které se událost stala.
- Zákonný zástupce/opatrovník: žádá o pojistné plnění za nezletilé dítě/opatrovanou osobu. Musí se nám prokázat buď doložením rodného listu dítěte, nebo rozhodnutí soudu o opatrovnictví. POZOR u starších smluv sjednaných do 31. 12. 2004 hlásí pojistné události nezletilých dětí pojistník.
- Obmyšlená osoba/dědic: žádá o plnění v případě úmrtí pojištěné osoby. Pro hlášení je nezbytné znát číslo smlouvy, v opačném případě je nutné kontaktovat notáře (správce dědického řízení), který se na nás obrátí a zjistí Vám potřebné údaje pro hlášení. K povinné dokumentaci patří kopie úmrtního listu, potvrzení notáře o účastnících dědického řízení a případně protokol od Policie České republiky (v případě úmrtí následkem úrazu).
- Pojistník: V případě úmrtí pojištěného dítěte hlásí pojistnou událost pojistník (osoba, která smlouvu uzavřela).
V případě, že je smlouva sjednaná ve prospěch banky, musíme pojistné plnění nejprve nabídnout této bance
Jak dlouho trvá šetření pojistné události?
Na vyřešení pojistné události máme zákonnou lhůtu 3 měsíce, ale většinu událostí stihneme vyřídit do jednoho měsíce od data nahlášení. Vše závisí na obsáhlosti pojistné události, a zda spolu s hlášením obdržíme kompletní informace.
Mohlo by vás také zajímat
Kde se můžeme potkat
Navštívit nás můžete v 804 pobočkách po celé České republice.